پیام تبریک ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان اردبیل بمناسبت هفته ملّی سالمند

۰۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۹ کد : ۲۷۶۵۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۵
پیام تبریک ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان اردبیل بمناسبت هفته ملّی سالمند

دکتر علیرضا حمیدخلق، ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان اردبیل، در آستانه هفته ملّی سالمند، با شعار « تحقّق وعده های اعلان جهانی حقوق  سالمندان»، طیّ پیامی  این هفته را گرامی داشت.

در این پیام آمده است؛ سالمندی بلندای زندگی هر انسان است، که با کوله‌ باری از تجربه می‌توان به گذشته، حال و آینده نگریست.  سالمندی جمعیّت یکی از بزرگترین موفّقیّت‌های بشری است که مرهون پیشرفت و رشد تکنولوژی، گسترش مراقبت‌های بهداشتی اوّلیّه، پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها، بهبود شرایط اقتصادی-اجتماعی و به دنبال آن کاهش مرگ و میر، افزایش زاد و ولد و امید به زندگی است.

ارزش والای سالمند در جامعه و ضرورت توجّه به ابعاد گوناگون این دوره از زندگی، سبب شده است نخستین روز اکتبر به عنوان «روز جهانی سالمند» نام‌گذاری شود تا آنگونه که شایسته است این قشر را تکریم کرده و در مسیر تأمین نیازهای آنان گام برداشت.

اینجانب هفته ملّی سالمند ( هشتم تا چهاردهم مهرماه ) و روز جهانی سالمندان ( نهم مهر ماه، مصادف با یکم اکتبر) را به همه جمعیّت ارشد جامعه ایران سرافراز، تبریک عرض نموده و از خداوند متعال دوام عمر، صحت، سلامت و عافیت را برای همه سالمندان و شهروندان عزیز مسألت دارم.

در راستای هفته ملّی سالمندان فعّالیّت‌های مختلف آموزشی و اطّلاع رسانی برنامه ریزی شده است. امید است با انجام این اقدامات، بتوانیم در جهت افزایش آگاهی این قشر گرانقدر و حفظ سلامت آنها گام های مؤثّری برداریم.

همچنین خدمات مراقبتی جهت سالمندان و سالمندانِ نیازمند مراقبت ویژه، همه روزه به صورت رایگان در کلّیّه مراکز و خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، به همشهریان گرامی ارائه می‌گردد.


نظر شما :